№ з/п |
Питання |
Резуль-тат |
||||
1. |
Чи існує проблема насильства в нашій країні? |
|
||||
|
·
Так ·
Ні ·
Не думав (-ла)
про це |
77% 4% 19% |
||||
2. |
Які типи насильства найбільш поширені в нашому
суспільстві? |
|
||||
|
·
насильство в
дорослому середовищі ·
насильство
дорослих над дітьми ·
насильство старших
дітей над молодшими ·
насильство між
дітьми одного віку ·
насильство між
представниками різної статі ·
сімейне
насильство |
18% 38% 35% 35% 27% 30% |
||||
3. |
Чи існує проблема насильства проявів жорстокості у
школі? |
|
||||
|
·
Так ·
Ні ·
Не знаю |
33% 20% 47% |
||||
4. |
Чи існує проблема насильства та проявів жорстокості у
вашій сім'ї? |
|
||||
|
·
Так ·
Ні ·
Не знаю |
17% 79% 4% |
||||
5. |
Які, на вашу думку, основні причини виникнення
насильства в учнівському середовищі? |
|
||||
|
·
конфліктні
стосунки у сім'ї ·
наслідування
поведінки дорослих ·
кризові явища у
суспільстві ·
важке матеріальне
становище у сім'ї ·
низький рівень
культури батьків ·
вживання
наркогенних речовин ·
недостатній
виховний вплив школи ·
комп'ютерні ігри
агресивного характеру ·
неефективні дії
правоохоронних органів ·
впевненість у
безкарності вчинку |
10% 28% 8% 26% 24% 27% 18% 20% 10% 38% |
||||
6. |
Чи доводилось
Вам хоч раз у житті зазнавати? |
|
||||
|
Види насильства |
З боку батьків |
З боку вчителів |
В учнівському
середовищі |
||
|
Фізичне насилля: удари кулаком ногами побиття навмисне нанесення тілесних травм та
пошкоджень іншій людині |
10% |
10% |
25% |
||
|
Психологічне (емоційне) насилля: постійні покрики, приниження, несправедливі
звинувачення, залякування, лайка, присвоєння прізвиськ, примус до дії, які
людина не хоче виконувати |
18% |
30% |
33% |
||
|
Нехтування потребами дитини: нехтування фізичними потребами (потреби в їжі, одязі, сні та недостатня
захищеність від небезпеки), нехтування медичними потребами, нехтування
потребами в освіті та відмова дитини в підтримці, увазі, любові |
10% |
15% |
10% |
||
7. |
Уявіть ситуацію, що Ви стали жертвою насильства Ваші
дії |
|
||||
|
·
буду кликати на
допомогу ·
звернусь до
батьків і все їм розкажу ·
звернусь за
допомогою до вчителів ·
звернусь за
допомогою до психолога ·
не буду
звертатись до дорослих, діятиму на власний розсуд |
35% 43% 16% 16% 44% |
||||
8. |
Якою, на Вашу думку, буде поведінка вчителів, якщо вони
стануть свідками проявів насильства серед учнів? |
|
||||
|
·
намагатимуться
припинити насильство ·
вдаватимуть, що
не бачить нічого ·
вони часто самі є
ініціаторами насильства і кривдження учнів |
60% 15% 25% |
||||
9. |
Від кого, на вашу думку, ви зможете отримати розуміння
та допомогу, якщо насильство станеться у Вашій сім'ї? |
|
||||
|
·
від родичів ·
від друзів ·
від педагогів ·
від психолога ·
працівників
правоохоронних органів |
45% 50% 8% 23% 23% |
||||
10. |
Чи допускаєте ви можливість фізичного покарання дітей
за їх вчинки? |
|
||||
|
·
категорично
заперечую ·
лише в окремих
випадках ·
Так, це потрібно |
48% 40% 12% |
||||
1. Як ти вважаєш, чи потрібні людині знання про здоровий спосіб життя?
· Так 88%
· Ні 7%
· Не замислювався 5%
2. Чи займаєшся ти спортом?
· Так 73%
· Ні 18%
· Немає бажання 8%
3. Чи знаєш ти, що таке шкідливі звички?
· Так 97%
· Ні 3%
4. Чи знаєш ти, що шкідливі звички згубно впливають на здоров’я?
· Так 97%
· Ні 3%
5. Що, на твою думку, неповнолітні вживають найчастіше?
· Алкоголь 55%
· Цигарки 83%
· Наркотики 9%
6. Чи отримуєш ти достатньо інформації про наслідки, які спричиняють шкідливі звички?
· Так 97%
· Ні 3%
7. Чи палиш ти?
· Не палю 94%
· 1-2 цигарки в день 3%
· 1-2 цигарки в тиждень 3%
8. Хто з членів твоєї родини палить?
· Батько 32%
· Мати 10%
· Брат, сестра 8%
9. Чи вживаєш ти спиртні напої?
· Так 10%
· Ні 47%
· Пробував 1-2 рази 43%
10. Хто давав тобі перший раз спробувати спиртні напої?
· Батьки 42%
· Друзі 8%
· Сам спробував 17%
· Ніхто 33%
11. Яке твоє ставлення до наркотиків?
· Негативне 74%
· Не пробував 26%
12. Хто дав тобі перший раз спробувати наркотики?
· Ніхто 100%
13. Чи скористалися б учні твого класу можливістю спробувати наркотики, якщо вони не викликали узалежнення?
· Так 15%
· Ні 22%
· Не знаю 63%
· Ні 5%
· Не задумувався 20%
- Звертати увагу на контент, який споживає дитина бути в курсі її інтересів.
- Разом з дитиною пройти базовий курс кібербезпеки є обговорити його.
- Слідкувати за тим чи не відбувається у дитини різких перепадів настрою.
- Проводити більше часу зі своїми дітьми та вибудовувати довірливі стосунки.
- Звертати увагу на поведінку дітей, коло спілкування та способи проведення дозвілля.
Поради психолога батькам учнів, які можуть
перебувати у бомбосховищі під час навчання
Учні 1-6 класів нашого ліцею вже «познайомилися» із
повітряними тривогами, які лунали під час перебування їх на уроках. Вчителі
провели інструктажі та тренування, вивчили правила поведінки в ліцеї під час
сигналу «Повітряна тривога». Проте, під час перебування у сховищі, учні не
завжди почувалися комфортно, що демонстрували своєю поведінкою. Це, звичайно,
все індивідуально, але хочеться додати кілька порад саме батькам учнів. Хоча
вони дуже прості і зрозумілі, думаю, стануть у нагоді.
1. Поговорити з дитиною вдома у спокійній
обстановці. Нехай вона вам розкаже, що вони роблять у школі під час сигналу «Повітряна
тривога», які дії учнів класу та вчителя, який маршрут, у якому місці
знаходиться дитина, коли приходить у сховище (ваша дитина).
2. Запитайте, які думки у неї в
цей момент, які відчуття, що її там турбує більше за все.
3. Домовтеся про дзвінки один одному у цей
час; хто кому дзвонить перший, передзвонює.
4. З'ясуйте, що може заспокоювати дитину у
сховищі: малювання, слухання музики, соціальні мережі, ігри в телефоні,
спілкування з дорослими.
5. Дитина почувається найбільш спокійно поруч
із батьками. Але за їх відсутності в укритті їх можуть замінити інші дорослі,
яким вона довіряє (вчителі). Подумайте разом, до кого буде звертатися ваша
дитина під час повітряної тривоги.
6. Спілкування по телефону теж може
заспокоювати дитину. Тому, за можливості, будьте поруч хоча б голосом. Ваше
спокійне і впевнене спілкування допоможе вашій дитині впоратися зі своїми
негативними емоціями.
7. Домовтеся про те, коли ви будете забирати
дитину зі сховища додому, в який період часу. Зазвичай це обговорюється з
класним керівником і є правилом цього класу.
8. Можливо, у вашої дитини є певні
індивідуальні особливості, які будуть турбувати її у бомбосховищі. Продумайте
разом і ці варіанти поведінки.
9. Будьте дорослими, впевненими, уважними,
турботливими, а головне - виконуйте всі свої домовленості з вашою дитиною. Тоді
вона буде почуватися у безпеці у будь-якій ситуації в житті.
- Роздратування, невдоволення, гнів (з будь-якого, навіть незначного приводу).
- Нанесення оточуючим ударів руками або яким-небудь предметами.
- Образа словами, лайка.
- М'язова напруга.
- Підвищення кров'яного тиску
Як
надати допомогу:
- ізолюйте постраждалого від оточуючих.
- надайте постраждалому можливість "випустити пару" (наприклад, виговоритися або "побити" подушку)
- доручіть роботу, пов'язану з фізичним навантаженням
- демонструйте доброзичливість, навіть якщо ви не згодні з ним, не звинувачує його самого, а висловлюйтеся з приводу його дій. Інакше агресивна поведінка буде спрямована на вас. Не можна говорити: "Що ж ти за людина!", слід говорити: "Ти злишся, тобі хочеться все рознести вщент. Давай разом спробуємо знайти вихід із цієї ситуації"
- Байдуже ставлення до оточуючих.
- Млявість, загальмованість.
- Мова повільна, з довгими паузами.
- Рухи й слова даються на превелику силу.
- Поговоріть з постраждалим. Поставте йому кілька простих запитань: «Як тебе звуть?», «Як ти почуваєшся?», «Хочеш їсти?» тощо
- Допоможіть зручно влаштуватися обов'язково знявши взуття)
- Візьміть постраждалого за руку або покладіть свою руку йому на чоло.
- Дайте постраждалому поспати або просто полежати.
- Якщо немає можливості відпочити, то більше говорить з ним, залучаючи його до будь-якої спільної діяльності.
Істеричний припадок триває кілька хвилин або кілька годин.
Ознаки:- Зберігається свідомість.
- Надмірна збудженість.
- Безліч рухів.
- Театральні пози.
- Мова емоційно насичена, швидка.
- Крики, ридання.
- Ізолюйте постраждалого від оточуючих, створіть йому сприятливі умови. Залишайтеся з постраждалим наодинці, якщо це безпечно для вас.
- Несподівано здійсніть дію, що може сильно здивувати (можна дати ляпаса, облити водою, з гуркотом упустити річ, рідко крикнути на постраждалого).
- Говоріть короткими фразами, впевненим тоном ("Випий води", "Умийся")
- Після істерики наступає занепад сил. Укладіть постраждалого спати, спостерігайте за його станом до прибуття фахівця.
- Не потурайте бажанням постраждалого.
- Тремтіння виникає раптово - відразу після інциденту або через деякий час.
- Виникає сильне тремтіння всього тіла або окремих частин (людина не може втримати в руках дрібні предмети, запалити сірник).
- Реакція триває досить довгий час ( до кількох годин). Потім людина почуває сильну втому й має потребу у відпочинку.
- Потрібно підсилити тремтіння. Візьміть постраждалого за плечі сильно, різкого потрясіть протягом 10-15 секунд.
- Продовжуйте розмовляти з ним, інакше він може сприйняти ваші дії як напад.
- Після завершення реакції необхідно дати постраждалому можливість відпочити. Бажано укласти його спати.
- Обіймати постраждалого або притискати його до себе.
- Укривати постраждалого чимось теплим.
- Заспокоювати постраждалого, говорити, ти щоб він взяв себе в руки.
- Людина вже плаче або готова розридатися.
- Тремтять губи.
- Спостерігається відчуття пригніченості.
- Немає порушення у поведінці.
- Не відбувається емоційної розрядки, полегшення.
- На відміну від істерики, немає ознак збудження.
- Залишайтеся поруч.
- Встановіть фізичний контакт із постраждалим (візьміть його за руку, покладіть свою руку йому на плече або спину, погладьте його по голові). Дайте йому можливість відчути, що ви поруч.
- Застосовуйте прийоми "активного слухання" - це допоможе постраждалому виплеснути своє горе. Не задавайте питань, не давайте порад. Пам'ятайте, ваше завдання - вислухати.
- Не намагайтеся заспокоїти постраждалого. Дайте йому можливість виплакатися й виговоритися, "виплеснути" із себе горе, страх, образу.
- Різкі рухи.
- Безцільні й безглузді дії.
- Голосна мова або підвищена мовна активність ( людина говорить без зупинки, іноді абсолютно безглуздо).
- Часто відсутня реакція на оточуючих (на зауваження, прохання, накази).
- Рухове порушення звичайно триває недовго й може змінитися нервовим тремтінням, плачем, a ж також агресивною поведінкою.
Як надати допомогу:
- Використовуйте прийом “захоплення”: перебуваючи позаду, просуньте свої руки постраждалому під пахви, пригорніть його до себе й злегка перекиньте на себе.
- Ізолюйте постраждалого від оточуючих.
- Масажуйте постраждалому ”позитивні” точки. Говоріть спокійним голосом про почуття, які він відчуває: “Тобі хочеться щось зробити, щоб не припинилося? Ти хочеш сховатися від того, що відбувається?”
- Не сперечайтеся з постраждалим, у розмові уникайте фраз із часткою “ не” щодо небажаних дій: “Не біжи”, “Не розмахуй руками”, “Не кричи”.
СТРАХ________________________________________________
Ознаки:
- Набряк м’язів (особливо м'язів обличчя)
- Сильне серцебиття; прискорений поверхневий подих.
- Знижений контроль власної поведінки.
- Панічний страх, жах може спонукати до втечі, викликати заціпеніння або, навпаки, агресивну поведінку.
- Людина погано контролює себе, не усвідомлює, що вона робить і що відбувається навколо.
- Залишайтеся поруч. Страх важко переносити на самоті.
- Покладіть рук у постраждалого собі на зап'ястя, щоб він відчував ваш спокійний пульс. Це буде для нього сигналом: “Я зараз поряд, ти не один”. Дихайте глибоко й рівно. Спонукальне постраждалого дихати в одному ритмі з вами. Запропонуйте постраждалому зробити кілька вправ для дихання, наприклад:
- Покладіть руки на живіт; повільно вдихніть, відчуйте, як спочатку повітрям наповнюються груди, потім живіт. Затримайте дихання на 1-2 секунди. Видихніть. Спочатку опускається живіт, потім груди. Повільо повторіть цю вправу 3-4 рази.
- Глибоко вдихіть. Затримайте дихання на 1-2 секунди. Починайте видихати. Видихайте повільно і приблизно на середині видиху зробіть паузу на 1-2 секунди. Постарайтеся видихнути якомога сильніше. Повільно повторіть цю вправу 3-4 рази. якщо постраждалому важко дихати в такому ритмі, приєднайтеся до нього - дихайте разом. Це допоможе йому заспокоїтися, відчути, що ви поруч.
- Якщо постраждалий говорить, вислухайте його. Говоріть про те, чого він боїться. Коли людина проговорить свій страх, той стає не таким сильним. Тому, якщо людина говорить про те, чого вона боїться, - підтримайте її, говоріть на цю тему. Не намагайтеся відвернути увагу людини фразами: “Не думай про це”, “Це дурниці” і т.д.
- Зробіть постраждалому легкий масаж найбільш напружених м’язів тіла.
- Постарайтеся зайняти людину якоюсь справою. Цим ви відвернете її увагу від переживань.
СТУПОР______________________________________________
- Різке зниження або відсутність довільних рухів і мови.
- Відсутність реакції на зовнішні подразники (шум, світло, дотики).
- "Застигання" у певній позі.
- Заціпеніння, ста повної нерухливості.
- Можливо, набряк окремих груп м'язів.
- Зігніть постраждалому пальці на обох руках і пригорніть їх до нижньої частини долоні. Більші пальці повинні бути виставлені назовні.
- Кінчиками великого і вказівного пальців масажуйте постраждалому точки, розташовані на чолі. над очима рівно посередині між лінією росту й бровами, чітко над зіницями.
- Долоню вільної руки покладіть на груди постраждалого. Налаштуйте свій ритм дихання під його ритм.
- Людина, перебуваючи в ступорі, може чути та бачити. Тому говоріть на вухо тихо, повільно й чітко те, що може викликати сильні емоції (краще негативні).
- Пам'ятайте, необхідно будь-якими засобами домогтися реакції потерпілого, винести його із заціпеніння.
- Не можливо розслабитися.
- Набряк м'язів.
- В голові крутяться одні й ті самі думки.
- Дуже важливо розговорити людину і зрозуміти, що саме її турбує, тоді людина усвідомить джерело тривоги і може заспокоїтися.
- Часто постраждалі відчувають тривогу, коли не отримують інформацію про кризову подію. У цьому випадку надайте необхідну інформацію або повідомте, де можна її отримати.
- Спробуйте зайняти постраждалого розумовою вправою: рахувати, писати і т.д. Якщо вона буде зайнята цим, то тривога відступить.
- Фізичне навантаження, зарядка, пробіжка, домашні клопоти теж можуть бути хорошим способом заспокоїтися.
- 0 800 500 225 або 116
- 111 (безкоштовно зі стаціонарного та мобільного телефонів, анонімно),
- Messenger @childhotline.ukraine,
- Instagram @childhotline_ua,
- Telegram @CHL116111.
або стаціонарних телефонів цілодобово (безкоштовно, анонімно, конфіденційно).
3. Поліція: 102.
4. Центр надання безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.
5. Анонімний онлайн-щоденник «Тільки нікому не кажи» дає можливість написати листа тому, з ким складно поділитися своїми переживаннями в реальному житті про булінг у школі, нерозділене кохання чи непорозуміння з батьками (https://secrets.1plus1.ua/).
6. Перша національна лінія довіри для попередження суїциду: 73 33.
7. Екстрена психологічна допомога при Кризовому Центрі медикопсихологічної допомоги: (068) 770 37 70, (099) 632 18 18, (093) 609 30 03.
8. «Лiнiя допомоги»: (067) 975 76 76, (066) 975 76 76, (093) 975 76 76.
9. Лінія психологічної допомоги для учасників АТО та членів їх сімей: 0800 505 085.
10. Служба медико-психологічної допомоги та профілактики гострих кризових станів: (044) 456 17 02, (044) 456 17 25.
11. Національна урядова «гаряча лінія» для постраждалих від домашнього насильства – 15 47.
12. «Гаряча лінія» Уповноваженого Президента України з прав дитини: (044) 255 76 75.
13. Освітній омбудсмен України: (095) 143 87 26 (ez@eo.gov.ua, https://eo.gov.ua/).
(https://www.unicef.org/ukraine/stories/hot-lines).
15. Національна «гаряча лінія» з питань наркозалежності та ЗПТ: 0 800 507 727.
16. Анонімні консультації на сайтах teensLIVE (від фахівців клінік, дружніх до молоді), supportME (від фахівців).
17. Уповноважений Президента України з прав дитини (044) 255 76 75.
18. Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів: 0-800-505-501 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів), 527 (безкоштовно з номерів мобільних операторів України пн. – пт. з 10:00 до 21:00, сб. з 10:00 до 18:00).
19. Гаряча лінія Міністерства закордонних справ України для громадян України, які опинилися в надзвичайних ситуаціях за кордоном: (044) 238 16 57.
20. Департамент боротьби зі злочинами, що пов’язані з торгівлею людьми Національної поліції України: (044) 374 37 85 (пн. - сб. з 09:00 до 18:00).
21. Гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції: 0800 211 444.
22. Гаряча лінія з профілактики суїцидів (https://lifelineukraine.com/).
23. Гаряча лінія професійної підтримки «Стоп паніка» безкоштовний багатоканальний номер: 0800 50 18 92.
24. Платформа «Мені здається» (https://nachasi.com/2021/02/05/platform-itseems-to-me/).
25. Платформа «Розкажи мені» (https://tellme.com.ua/).
26. Канал психологічної підтримки «ПОРУЧ» для підлітків та молоді (https://t.me/poruch_me).
27. В рамках роботи платформи СпівДія та Співдія хаб функціонує напрям безкоштовної психологічної підтримки онлайн і офлайн (https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r).
28. За підтримки Національної психологічної асоціації психологиволонтери створили центр психологічної підтримки «Як ти?» (безкоштовно, у будь-який час доби) (https://bit.ly/3QLUdwO).
29. Міжнародний Комітет Червоного Хреста (МКЧХ) відкрив гарячу лінію, за якою можна звернутися за підтримкою: 0-800-300-155 (дзвінки безкоштовні).
30. Довідник психологічної підтримки в умовах війни допоможе знайти відповіді на питання: як боротися з перевтомою, панікою, тривогою, апатією; як зберегти близькі стосунки та позбутися почуття провини (https://bit.ly/3OzJm6Z).
31. Телеграм-канал «підтримай дитину» створено з турботою про батьків і дітей (https://t.me/s/pidtrumaidutuny).
32. Онлайн-платформа «Аврора»: консультування постраждалих від насильства, зокрема сексуального, доступу до якісної дистанційної допомоги у будь-якому куточку України та за кордоном, достатньо лише заповнити заявку на сайті «Розірви коло» у розділі «Психотерапевтична допомога» (https://rozirvykolo.org/mental-support/).
33. Безкоштовна психологічна підтримка для кожного, хто відчуває у цьому потребу: УкрЄдність (https://ukr-ednist.com.ua/).
34. Група психологічної підтримки «Разом» (https://razom.live/).
35. Гаряча лінія кризової допомоги та підтримки від Українського ветеранського фонду (УВФ): +38 (067) 400 46 60 (пн. - нд. з 10:00 до 20:00), сайт Фонду (https://veteranfund.com.ua/).
7. Організація ЮрФем (доступна та якісна правова допомога в Україні)(http://jurfem.com.ua/en/home-page-2/).
8. Організація Teenergizer – консультації за принципом «рівний-рівному» або з психологом безкоштовно і конфіденційно (https://teenergizer.org/consultations).
9. Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті: 15 45(далі обрати «3»).
1. Дитяча гаряча лінія 116 111 (безкоштовно зі стаціонарного та мобільного, анонімно, консультації українською мовою). Лінія працює в країнах: Естонія, Данія, Кіпр, Азербайджан, Іспанія, Словаччина, Словенія, Сербія, Румуні, Португалія, Польща, Молдова, Мальта, Литва, Латвія, Угорщина, Фінляндія, Чехія, Болгарія, Хорватія, Албанія.
2. Національна гаряча лінія для дітей та молоді, яка працює в Україні, через соціальні мережі (конфіденційно, цілодобово). Інстаграм: childhotline_ua; телеграм: CHL116111; фейсбук: @childhotline.ukraine
3. Поліція, за єдиним номером служби екстреної допомоги: 112 (для країн Європейського Союзу: Австрійська Республіка, Королівство Бельгія, Республіка Болгарія, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Грецька Республіка, Королівство Данія, Республіка Естонія, Республіка Ірландія, Королівство Іспанія, Італійська Республіка, Республіка Кіпр, Латвійська Республіка, Литовська Республіка, Велике Герцогство Люксембург, Республіка Мальта, Королівство Нідерландів, Федеративна Республіка Німеччина, Республіка Польща, Португальська Республіка, Румунія, Республіка Словаччина, Республіка Словенія, Республіка Угорщина, Фінляндська Республіка, Французька Республіка, Республіка Хорватія, Чеська Республіка, Королівство Швеція.)
- Не ставити завищені вимоги до дитини.
- Не критикувати, а вчити власним прикладом.
- Батьки мають бути авторитетом для
дитини, а не об’єктом, якого треба боятися.
- Показувати підліткам цінність життя:
розваги, спілкування, подорожі, враження.
- Вчити дитину безпечній поведінці в
Інтернеті. Якщо самі не знаєте, попросіть обізнану людину.
- Спілкуватися з дитиною про її життя в
соцмережах. Попередньо домовтеся, як ви це будете робити.
- Якщо ви хочете проконтролювати
дитину, а вона протестує, пропоную використовувати таку мотивацію: «Батьки
відповідають за здоров’я
та життя дитини. Я турбуюся про тебе, тому що люблю і ціную. А тому я хочу
вберегти тебе від всього небезпечного»
На що звернути увагу?
У будь-якому
випадку, батьки повинні бути уважними до своєї дитини і бачити зміни її стану.
Для цього
зверніть увагу на такі зміни в поведінці:
погіршення сну чи апетиту;
чи не встає вночі;
дитина стала щось приховувати;
з’явилися бурхливі сплески емоцій;
відмова від того, що подобалося раніше;
нанесення собі порізів, травм.
Якщо вас щось
насторожує у поведінці вашої дитини, обов’язково зверніться або до психолога, або до
класного керівника, або до авторитетної для вас людини цих питань. Хочу
нагадати, що звернення до психолога має конфіденційний характер.
Шановні батьки! Любіть своїх дітей, підтримуйте їх та оберігайте. Будьте завжди поруч. Вчіться з ними спілкуватися та розуміти їх. Це не так просто.
Для дітей
Мені здається, що для підлітка важливо окреслити та сформувати таку формулу:
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО - ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ
- Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столі усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;
- Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. НЕ потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки, лампи, тощо. Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.
- Склади план своєї роботи. Перед тим визнач - Хто ти є ? - сова чи жайворонок. Склади план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим: «Я займаюся чи готуюсь»Проблема насильства в сім'ї, а « Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;
- Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду
- Змінюй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної перерви збільшуйте на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .
- Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.
- Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.
- Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв, після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.
- Займайся самопереконанням, При всій свій простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе «Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д. , я напишу добре тестування».
День перед здачею ЗНО.
- Будь сконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.
- Дій швидко, але не поспішай. Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.
- Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.
- Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.
- Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях до помилок.
- Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.
- Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.
- Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.
- Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.
- Вгадуй. Довірся власній інтуїції і вона разом із твоїм логічним мисленням допоможе тобі.
ЗАПОВІДІ УЧНЯ
- Ти здібний і сильний! Будь упевнений у своїх силах і здібностях.
- Вчися самостійно мислити. Тренуй пам’ять. Більше запитань ”Чому?”
- Постійно шукай практичне застосування своїм знанням.
- Будь завжди уважним до самобуття, потреб, прагнень інших.
- Навчись і умій дружити. Життя без друзів неможливе.
- Проявляй миролюбність, толерантність і милосердя до оточуючих.
- Спори і конфлікти вирішуй з позиції розуму.
- Пробачай тих, хто свідомо або несвідомо став причиною неприємностей.
- Якщо хочеш, щоб поважали тебе, необхідно навчитись поважати інших.
- Прислухайся до думок інших і рахуйся з ними.
- Будь доброзичливим, усміхненим, поступливим.
- Пізнай себе, можливості середовища, тих умов, що тебе оточують, і зроби правильний вибір, визнач свої цілі і зміст життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар