МЕТОДИЧНА КОМІСІЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

    
2023-2024 навчальний рік

III засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу
    26 березня 2024 року відбулося засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу, яке пройшло у форматі методичних гостини з теми «Реалізація компетентнісно-інтегрованого навчання школярів як засіб формування цілісної наукової картини світу». Упродовж засідання керівник МК Кравчук І.Я. та педагоги обговорили результати участі учнів у II, III етапах Всеукраїнських предметних олімпіад та конкурсах, опрацювали методичні рекомендації щодо організації підготовки до НМТ. Жваву дискусію викликало обговорення форм та методів формувального оцінювання. Вчитель Симонець Н.В. ознайомила присутніх зі шляхами реалізації інтегрованого навчання для формування цілісного світогляду здобувачів освіти.. Члени МК обговорили питання академічної доброчесності як запоруки якісної освіти та сталого розвитку. Вчитель Бородавка Л.В. ознайомила із прикладами завдань, що містять міжпредметні та внутрішньопредметні інтеграції. Загалом, методичні гостини сприяли підвищенню ресурсності кожного учасника.

 


 ІІ засідання

    Друге засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін відбулося у формі методичного кейсу з теми «Банк ідей. Методичний інструментарій учителя для формування ключових і предметних компетентностей учнів»
    Під час засідання обговорювалось інноваційні методи і прийоми навчання в умовах Нової української школи.У теоретичній частині Симонець Н.В., учитель зарубіжної літератури, висвітлила основні аспекти використання електронних освітніх ресурсів як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Кедрук С.М., учитель української мови та літератури, ознайомила членів методичної комісії з специфікою опрацювання інформаційних, художніх та медійних текстів для формування ключових компетентностей. У практичній частині засідання Ушакова О.Ю. продемонструвала приклади інноваційних методів і прийомів навчання в умовах Нової української школи. Педагоги обговорили підсумки проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад. Також опрацьовували фахову літературу та корисні медіаресурси.



І засідання
«Організація та методичні особливості викладання предметів суспільно - гуманітарного циклу в умовах компетентнісного підходу у 2023-2024 н.р.»
Засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу з теми " Організація та методичні особливості викладання предметів суспільно - гуманітарного циклу в умовах компетентнісного підходу у 2023-2024 н.р.» пройшло у формі круглого столу. Упродовж засідання було проаналізовано роботу за минулий рік та разом з новим керівником Кравчук І.Я. розглянуто та затверджено план роботи на наступний навчальний рік. Також педагоги опрацювали нормативні документи та ознайомилися з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у 2023-2024 н.р., основними положеннями концепції "Нова українська школа", методичними рекомендаціями щодо особливостей організації освітнього процесу у 6 класах за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції "Нова українська школа". Також філологи проаналізували модельні та навчальні програми, підручники для 6 класу , форми організації освітнього процесу та інструментарії оцінювання. Вчитель Кедрук С.М. ознайомила колег з інформацією щодо іноваційного підходу до професійного вдосконалення педагогів в системі навчання з використанням дистанційних технологій. Також обговорили завдання Положення про академічну доброчесність, особливості організації роботи з обдарованими учнями, стратегії розвитку закладу освіти на 2023-2026 роки.


2022-2023 навчальний рік
ІІ засідання

    24 жовтня відбулося друге засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін у форматі методичного кейсу з теми «Заради знань, а не балів: формувальне й сумативне (підсумкове) оцінювання в НУШ».
    Упродовж засідання обговорювалось оцінювання в 5 класі НУШ: як воно може стати інструментом навчання та підвищення мотивації учнів здобувати нові знання, а не лише кращі бали.
    У теоретичній частині Симонець Н.В., учитель зарубіжної літератури, висвітлила основні аспекти формувального оцінювання як одного з чинників якісної освіти. Кедрук С.М., учитель української мови та літератури, ознайомила членів методичної комісії з цифровими інструментами, які застосовуються під час формувального оцінювання. У практичній частині засідання Ушакова О.Ю. продемонструвала приклади застосування найефективніших прийомів формувального оцінювання на уроках історії, що сприяють ефективному навчанню сучасного покоління і допомагають налаштувати школярів на плідну співпрацю.
    Також під час засідання був складений графік проведення показових уроків, які демонструватимуть реалізацію компетентнісного підходу до навчання, новітні форми і методи викладання, володіння сучасними технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня та його соціалізацію.
    Актуальним було і обговорення питання якості проведення онлайн-уроків, ефективності використанням технологій дистанційного навчання.



  І засідання

    Засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу пройшло у формі круглого столу з теми "Організація та методичні особливості викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу в умовах компетентнісного підходу у 2022-2023 н.р.». Керівник Фесюк Н.Є. проаналізувала роботу методичної комісії за 2021-2022 н.р. та разом з колегами затвердила план роботи на наступний навчальний рік. Також педагоги опрацювали нормативні документи та ознайомилися з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у 2022-2023 н.р., методичними рекомендаціями щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі у 5 класах за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції "Нова українська школа". Окрім того, проаналізували модельні та навчальні програми, підручники для 5 класу з української мови, української літератури, зарубіжної літератури, історії та англійської мови, розглянули дорожню карту вчителя мовно-літературної галузі (інструментарії оцінювання для 5-х, 6-х класів). Вчитель Кедрук С.М. ознайомила колег з інформацією щодо створення безпечного освітнього середовища в умовах воєнного часу.


    2021-2022 навчальний рік
Підсумкове засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу було організоване у формі "аукціону педагогічних ідей" Впровадження методів критичного мислення на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу". Керівник МК Фесюк Н.Є. акцентувала увагу членів засідання на необхідності вироблення навичок критичного мислення як життєво важливого ресурсу. Про шляхи та методи формування критичного мислення на уроках української та зарубіжної літератур розповіла Киріша І.П., учитель зарубіжної літератури. Оліфір Є.В., вчитель української мови та літератури зазначила важливість самостійної роботи, що сприяє розвитку пізнавальної активності і творчого мислення учнів. Поділилася досвідом наскрізного виховання цінностей в НУШ  Жигун О. М., вчитель англійської мови. Також були обговорені питання курсової перепідготовки та атестації вчителів, прослухали звіти про самоосвітню діяльність педагогів. Підсумували роботу МК за 2021-2022 навчальний рік та обговорили пропозиції щодо планування роботи методичної комісії на 2022-2023 навчальний рік. Робота методичної комісії в наступному навчальному році буде зосереджуватись на соціалізації особистості в умовах компетентнісного підходу, розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості, на подоланні розриву між теорією і практикою, а, отже, формуванні компетентної особистості.


20 жовтня відбулося засідання методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу, яке пройшло у формі педагогічного діалогу з теми "Сприяння формуванню ключових і предметних компетентностей особистості у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін", під час якого вчителі ділилися досвідом пошуку шляхів, що сприяють формуванню в учнів умінь практично застосовувати свої знання на практиці, бо основним завданням навчального закладу є виховання компетентної особистості (керівник Фесюк Н.Є.). 
    Актуально те, що на часі. Учителі історії Бородавка Л.В., Ушакова О.Ю., виступили з повідомленнями "Формування інформаційної компетентності учнів на уроках історії", "Розвиток правових компетентностей учнів в освітньому процесі". 
    А Симонець Н.В., учитель зарубіжної літератури, поділилася досвідом формування життєвих компетенцій на уроках зарубіжної літератури.




Немає коментарів:

Дописати коментар