2024-2025 навчальний рік
І засідання
29 серпня відповідно до річного плану гімназії відбулося засідання методичної комісії вчителів початкових класів. Розпочали учителі свою роботу із ранкової зустрічі «Від серця до серця», яку провела Інна Рижа. Кожен учитель мав можливість подарувати і отримати чудові компліменти та побажання. Під час засідання проаналізовано роботу МК за минулий навчальний рік під керівництвом Ірини Ковтун та затверджено план роботи на 2024-2025н.р. Голова методичної комісії Алла Козьмін ознайомила присутніх із основними документами, що регламентують навчальний процес 2024-2025 н.р.. Тетяна Давидчук розповіла про підвищення професійної компетентності педагогів в умовах модернізації освіти. Особливу увагу приділили вчителі безпеці навчання під час воєнного стану, тому ще раз з допомогою Юлії Романчук обговорили правила евакуації, розробили правила поведінки під час повітряної тривоги. Наталія Перебенесюк ознайомила учасників засідання із посібником «Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами». Родзинкою заходу стала зустріч із практичним психологом Оксаною Примак-Моргус, яка надала практичні рекомендації щодо проведення психологічних хвилинок для зняття емоційного напруження. Під час практичного блоку, працюючи у класних локаціях, учителі поділились власними напрацюваннями до Першого уроку.
2023-2024 навчальний рік
ІІІ засідання методичної комісії вчителів
початкових класів
З метою пошуку нових підходів до навчання, дієвих форм і методів розвитку компетентностей учнів в реаліях сьогодення, 27 березня у початковій школі відбувся коворкінг з теми «Світ LEGO-фантазій в освітньому просторі НУШ».
У теоретичній частині засідання присутні мали можливість не лише переглянути, а й обговорити фільм «Історія LEGO» та отримати поради щодо ефективності використання методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок» в освітньому процесі.
У дружній та теплій атмосфері пройшла практична частина коворкінгу, під час якої члени методичної комісії наповнили свої ресурсні скриньки новими ідеями, щодо формування предметних компетентностей на уроках у початковій школі з використанням LEGO-технологій та поділилися власними напрацюваннями, завдяки яким освітній процес стає пізнавальним, активним та інноваційним.
На другому засіданні методичної комісії вчителів початкової школи була розглянута тема «Інструменти ефективної співпраці в освітньому просторі».
На початку заходу Ірина Ковтун організувала ранкову зустріч під час якої продемонструвала різні способи вітання та налаштувала учасників методичних гостин на творчу, позитивну та невимушену атмосферу.
У теоретичній частині засідання Наталія Перебенесюк зосередила увагу освітян на формах активного навчання, які допомагають учням глибше зрозуміти суть проблеми, пробуджують інтерес до її вивчення, сприяють поглибленню знань та наголосила, що такий підхід дозволяє реалізувати перехід від «наповнення» дитини знаннями до компетентнісної освіти, що є однією із концептуальних засад творення Нової української школи.
Юлія Тимошик розкрила актуальність проведення ранкового кола в перших – четвертих класах НУШ, пригадала ключові компоненти ранкових зустрічей: привітання, обміном інформацією, груповим заняттям та щоденними новинами;зазначила зміст основних якостей, які формуються в учнів завдяки даному виду діяльності.
А Юлія Романчук презентувала колегам інформаційні ресурси для використання у роботі асистента вчителя, а також розповіла про коучинг у освітньому процесі
Змістовні виступи доповідачів, стимулювали учасників методичних гостин до пошуку та творчості у практичній частині зустрічі. Присутнім у черговий раз вдалося створити умови для обміну досвідом, педагогічними знахідками та прагненням до професійного зростання.
Під час підсумкового етапу керівником методичної комісії були надані рекомендації щодо впровадження сучасних педагогічних технологій, які створюють умови для підвищення якості навчання, пізнавальної активності й навчальної мотивації здобувачів освіти.
І засідання
30 серпня відбулося засідання методичної комісії вчителів початкової школи з теми «Підвищення професійної компетентності вчителів початкових класів в умовах дії правового режиму воєнного стану».
Роботу розпочато з ранкової зустрічі, де колеги висловили не лише слова підтримки та побажання один одному, а й отримали педагогічні смаколики з передбаченнями на навчальний рік.
В рамках теоретичної частини засідання педагоги, під керівництвом Алли Козьмін, взяли участь в обговоренні актуальних питань щодо забезпечення якості освіти у початковій школі, проаналізували переваги та недоліки засобів, які використовуються під час дистанційного навчання і звернули увагу на створення безпечного освітнього середовища в умовах сьогодення.
У практичної частини зустрічі Юлія Тимошик організувала методичну консультацію, яка стала своєрідною дискусійною платформою щодо особливостей складання календарно-тематичного планування уроків за Типовою освітньою програмою під керівництвом Савченко О. Я.
Також члени методичної комісії долучилися до діалогу «Формувальне оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів, в умовах змішаного навчання», який розпочала Тетяна Давидчук та ознайомилися з різними техніками формувального оцінювання.
А Наталія Перебенесюк провела інструктивне заняття щодо ведення електронного журналу в 1-4 класах під час якого присутні мали можливість удосконалити свої навички роботи на сторінках електронного носія.
На завершення Ірина Ковтун презентувала план роботи методичної комісії як середовища професійного розвитку та ініціативності педагогів в контексті Нової української школи й висловила слова вдячності колегам за цікаві думки і бажання рухатися вперед.
2022-2023 навчальний рік
ІІ засідання
26 жовтня, у формі педагогічних гостин, відбулося друге засідання методичної комісії вчителів початкової школи з теми «Розвиток пізнавальної діяльності учнів Нової української школи засобами сучасних освітніх технологій».
Робота розпочалася із ранкової зустрічі, на якій колеги створили «Вежу побажань» та налаштувались на продуктивну співпрацю.
У теоретичній частині Козак Ж.В.висвітлила аспекти пізнавальної активності учнів початкової школи відповідно до вимог НУШ, які дають можливість кожній дитині відчути радість досягнення та створити ситуацію успіху для розвитку особистості. А Козьмін А.В. ознайомила вчителів з інноваційними освітніми технологіями та інтернет-сервісами, що сприяють ефективному навчанню сучасного покоління і допомагають налаштувати ліцеїстів на плідну співпрацю.
У практичній частині засідання присутні мали можливість взяти участь в естафеті здивувань «Креативні родзинки» в роботі вчителя початкової школи. Педагоги не лише пригадали стратегії забезпечення ротаційних моделей «Щоденні 5» та«Щоденні 3», їх основні компоненти, а й виконали запропоновані вправи із практичного кейсу Тимошик Ю.М. й Ковтун І.А.
Давидчук Т. Ф., залучивши членів методичної комісії до практикуму, продемонструвала ігрові технології для формування пізнавальних інтересів молодших учнів.
Завершальним етапом засідання була інформаційна п’ятихвилинка, на якій Перебенесюк Н. С. повідомила про успішність адаптаційного періоду у першокласників.
І засідання
Засідання методичної комісії вчителів початкової школи з теми «Нова українська школа: особливості організації освітнього простору в умовах воєнного стану» розпочалося з ранкової зустрічі, де колеги змогли висловити компліменти та слова вітання один одному.
У експрес-огляді керівниці методичної структури Ковтун І. А. ключовим питанням для обговорення були інструктивно–методичні матеріали Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації освітнього процесу в початковій школі у 2022-2023 навчальному році.
Перебенесюк Н. С. у своєму виступі «Дистанційне навчання: нові можливості для освіти в умовах сьогодення»звернула увагу на ефективність побудови освітнього онлайн-процесу із застосуванням різноманітних прийомів та цифрових інструментів.
У рамках практичної частини засідання, Ковтун І. А. організувала методичну консультацію щодо особливостей календарно-тематичного планування уроків за оновленою типовою освітньою програмою під керівництвом Савченко О. Я. , а Давидчук Т.Ф. презентувала календарне планування з мовно-літературної освітньої галузі. Тимошик Ю.М. висвітила питання «Оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти та їх фіксація на носіях зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу»
Цікаво презентуючи власний педагогічний досвід, Козьмін Алла Василівна розкрила шляхи організації освітнього середовища в умовах інклюзивного навчання та окреслила коло актуальних проблемних питань щодо психолого-педагогічного та корекційно-розвиваючого супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
На завершення присутні мали можливість прослухати й обговорити виступ «Національно-патріотичне виховання і формування громадянської позиції в учнів 1-4 класів», який підготувала Козак Ж.В. та ознайомитися з дихальними й тілесними техніками для зняття стресу, панічних атак, які представила практичний психолог Примак –Моргус О.В.
Методичний марафон. Підсумок роботи методичної комісії за рік
Сьогодні відбулось підсумкове засідання методичної комісії вчителів початкових класів, яке пройшло у формі методичного марафону під гаслом "Розуміння плідності праці є одним з найкращих задоволень".
На методичних перегуках педагоги ділилися своїми творчими знахідками, які напрацювали в ході дистанційного навчання та здобули під час курсової перепідготовки.
Креативно і дещо з гумором вчителі витримали іспит на майстерність, розв'язуючи життєві ситуації сьогодення.
Далі, підсумувавши діяльність методичної структури за рік, вчителі долучились до методичних перспектив. Вони внесли свої ідеї та пропозиції щодо планування роботи на наступний рік.
Завершальним етапом засідання був розгляд резервного питання "Україна й освіта в умовах воєнного стану", яке запропонувала для обговорення керівник М/К Давидчук Т.Ф.
Обговоривши у групах умови, у яких сьогодні опинились учні, вчителі й батьки, педагоги створили мапу України з побажаннями й очікуваннями та побажали одне одному віри й натхнення в учительській праці.
20 жовтня відбулося засідання методичної комісії вчителів початкової школи з теми "Вчимося по-новому", яке проходило у формі методичної сесії. Початком роботи була ранкова зустріч, на якій вчителі розкрили тему для обговорення. У теоретичній частині Козьмін А.В. знайомила присутніх з алгоритмом організації формувального оцінювання школярів. А у практикумі "Я оцінюю так...", педагоги, працюючи в групах, складали і презентували оціночні судження з різних предметів, як в усній, так і в письмовій формі.
ІV засідання методичної комісії вчителів початкових класів
Травневе підсумкове нестандартне засідання методичної комісії вчителів початкових класів відбулось у формі методичного марафону.
Засідання розпочалося з приготування та оформлення місця проведення. Марафон розпочався з інтерактивної вправи для створення настрою «Риму складай, про колегу розповідай».
Далі було заслухано і оцінено роботу методичної структури та внесено групові панорами методичних перспектив щодо планування на наступний рік.
На аукціоні «Наші досягнення та творчі напрацювання» члени МК звітували про самоосвіту та ділились своїми творчими знахідками.
Заключною сходинкою марафону були дружні веселі посиденьки зі споживанням цукерок, весняного коктейлю та полуниці, де колеги з вулика «Шалені бджілки» витягували передбачення на літо.
ІІ засідання методичної комісії вчителів початкових класів
Днями у Костопільській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, у формі круглого столу, відбулось друге засідання методичної комісії учителів початкових класів з теми «Освітнє середовище – чинник розвитку особистості молодшого школяра»
Засідання розпочалося із зустрічі в колі, де колеги змогли висловити компліменти один одному та визначити свої емоції в куточку настрою. Наступним кроком була екскурсія по творчих майстернях вчителів початкових класів та кабінету групи продовженого дня, де педагоги поділилися ідеями щодо створення інноваційного освітнього середовища.
Висвітлюючи питання інформаційної частини, на основі опрацювання методичної літератури, керівник методичної комісії Давидчук Тетяна Федотівна розв’язувала «вузлики теорії» про соціалізацію дитини Нової української школи для якісного оволодіння компетентностями учня, а вчителька початкових класів Тимошик Юлія Миколаївна демонструвала сучасні підходи та створення ситуації успіху для розвитку ключових компетентностей особистості дитини.
У практичній частині асистент вчителя Дідух Олена Петрівна ділилась досвідом роботи щодо особливостей організації освітнього процесу роботи в інклюзивному середовищі, а вчителька основ здоров’я Луцов’ят Філоніла Василівна давала цінні поради «Як протистояти булінгу в учнівському середовищі».
Вихователька групи продовженого дня Аргута Олена Іванівна, залучивши членів методичної комісії до практикуму, показала практичні прийоми та ефективні види ігрової діяльності для організації роботи з надмірно активними та гіперактивними учнями.
Інтерес та увагу присутніх викликала завершальна тренінгова вправа «Інноваційне середовище як фактор розвитку молодшого школяра», яку провела практичний психолог закладу Примак-Моргус Оксана Василівна.
І засідання методичної комісії вчителів початкових класів
27. 08. 2020 року, у формі консультативного пункту, відбулося І-ше засідання методичної комісії вчителів початкових класів з теми «Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення», на якому педагоги вивчали зміст нормативних документів НУШ, розглядали методичні рекомендації щодо проведення першого уроку, аналізувати навчальні програми, підручники, зошити, озброювались новітніми методиками та технологіями навчання і розширювали свої знання з питань організації освітнього процесу у початковій школі на 2020-2021 н. р. з метою підвищення професійної компетентності.
Експрес-оглядом, нормативно-правового забезпечення вчителя НУШ у 2020-2021 навчальному році та презентацією інструктивно–методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо ведення шкільної документації, засідання розпочала керівниця методичної структури Давидчук Тетяна Федотівна.
У рамках практичної частини засідання завуч з початкового навчання Козьмін Алла Василівна провела методичну консультацію щодо особливостей календарно-тематичного планування уроків за Типовою освітньою програмою під керівництвом Савченко О. Я. та зазначила, що календарне планування здійснюється вчителем у довільній формі. Вона також презентувала календарне планування та надала цінні рекомендації щодо його складання з дотриманням рекомендацій МОН України.
Розглядаючи інструкції щодо ведення класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів, учителька початкових класів Максимчук Лариса Володимирівна продемонструвала зразки ведення сторінок класного журналу з навчальних предметів та вказала на нові зміни та вимоги.
Учителька початкових класів Перебенесюк Наталія Степанівна у своєму виступі звернула увагу на ключові тези орієнтовних вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та залучила присутніх поуправлятися у заповненні учнівських свідоцтв досягнень.
Доступно і цікаво, презентуючи власний педагогічний досвід «А я роблю так», учителька початкових класів Ковтун Ірина Анатоліївна, показала якими онлайн інструменти та ресурсами вона користується в умовах дистанційного навчання.
Із великим задоволенням члени методичної комісії відвідали майстер клас з удосконалення комп’ютерних технологій на платформах Сlassroom та Google Meet, який провела вчителька інформатики Олійник Алла Володимирівна.
На завершення присутні мали можливість прослухати та обговорити доповідь «Права дітей з особливими потребами, їх соціалізація та інтеграція в суспільстві», яку представила асистентка вчителя Дідух Олена Петрівна, та ознайомитись з метою, завданнями та змістом роботи методичної комісії вчителів початкових класів на 2020 – 2021 н. р., яку презентувала керівниця методичної структури Давидчук Тетяна Федотівна.
Немає коментарів:
Дописати коментар