неділя, 25 грудня 2022 р.

Педагогічний челендж у Костопільському ліцеї N2

Якщо ви працюватимите над поставленими цілями,
цілі працюватимуть на вас.

    На завершення методичного місячника у форматі педагогічного челенджу «Учитель НУШ: погляд у майбутнє» у ліцеї відбулася своєрідна мандрівка по методичному мегаполісу з презентацією нестандартних інноваційних уроків у різноманітних форматах: онлайн-уроки, відеоурок, урок-пазл.

    Головними трендами стали: міксування досвіду педагогічних працівників; використання інноваційних технологій та методичних кейсів; виокремлення моделі персоналізації в освітньому просторі ліцею; виховання креативних особистостей.
    Учитель української мови та літератури Кедрук С.М. провела у 7-А класі показовий онлайн-урок з теми «Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних і пасивних дієприкметників».
    Урок розпочався з емоційного налаштування, що створило сприятливу атмосферу, скерувало дітей на плідну роботу та стало міцним містком між початком уроку та його основною частиною.
    Актуалізацію опорних знань Світлана Миколаївна провела у цікавому форматі гри «Колесо фортуни», яка в учнів розпалила вогник допитливості й творчості, дала змогу підтримувати тривалий час інтерес до важливих і складних завдань.

    Далі була виконана вправа «спостережливе око». Учні працювали з текстом. Ця пошукова робота допомогла підвищити їх пізнавальну активність, самостійність, а також формувала вміння виділяти головне, зіставляти, порівнювати, робити висновки. Такий вид діяльності формує у дітей вміння самостійно вирішувати проблеми, аналізувати потік інформації, знаходити вихід із різних ситуацій.

    Збагаченню вокабуляру ліцеїстів сприяла словникова робота. Учні дізнались значення лексем «мурал», «піротехнік».

    Виконуючи інтерактивні вправи «Конструктор», «Пазл» на ресурсі LearningApps, учні перевіряли і закріплювали свої знання в ігровій формі, що сприяло розвитку їх інформаційно-комунікаційної компетентності.
     На завершення діти виконали вправу «Драбинка успіху». Учні самостійно оцінили свої знання з теми, що дало їм змогу контролювати власні досягнення, краще спланувати особистісний поступ.
        Учитель фізичної культури Рахметов Т.Н. провів показовий онлайн-урок у 3-А класі з теми «Загальнорозвивальні вправи для формування правильної постави. У положенні лежачи на спині піднімання прямих ніг до кута 90 градусів. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи».
    Урок розпочався з позитивного налаштування учнів і переклички у чаті. Діти виміряли частоту сердечних скорочень  та записали на листку. Всі у хорошому настрої приступили до роботи.
    Пригадавши правила техніки безпеки спортивних занять у домашніх умовах, третьокласники почали виконувати вправи, які демонстрував учитель. Навантаження для учнів Тимур Нуретдінович підібрав відповідно до їх фізичної підготовки, віку та фізкультурної групи. Для формування правильної постави діти використали підручник, що було весело та цікаво.  Учні також   виконали вправи для розвитку черевного пресу, зробивши комплекс відтискань з упору лежачи, водночас третьокласники вели рахунок, згадували табличку множення. Учитель дав рекомендації щодо того, як самостійно виконувати такі та подібні вправи.


    На завершення уроку ліцеїсти заповнили графік частоти сердечних скорочень  у формі гори Говерли та змогли визначити хто як працював, чи зміг відновитися до кінця уроку після навантажень. Учні оцінили свою роботу у цікавій формі та поділились враженнями про онлайн-заняття.
    Показовий відеоурок з теми  «Організовуючі вправи, загальнорозвиваючі вправи, формування правильної постави та підняття ніг до кута 90 градусів, рухливі ігри» у 4-А класі провела вчитель фізкультури Бочкарьова О.В. Метою заняття було поглибити знання учнів про правильну поставу та зрозуміти її значення для організму людини, формувати вміння розрізняти правильну та деформовану поставу, а також розвивати творчу уяву та креативне мислення.         
    На початку уроку діти пригадали правила техніки безпеки. Комунікація Ольги Василівни з учнями сприяла створенню ситуації успіху. Четвертокласники виконали загально-розвивальні вправи у формі веселої та креативної руханки. Цікавими та корисними були завдання на визначення правильної постави. Утримуючи підручник на голові, діти вчились  виконувати вправи на формування правильної постави. Вправи на координацію «від простішого до складнішого» тренували не лише м’язи, а й увагу.  Рухливі ігри з використанням м'яких іграшок та повітряної кульки викликали захоплення у дітей. 
    На завершальному етапі ліцеїсти виконали вправи на відновлення та дихальну гімнастику з використанням  торбинок.
    Учні оцінили свою роботу на уроці та за допомогою жестів продемонстрували власний результат. І це дало їм змогу контролювати свої досягнення та самостійно визначати, яким вправам приділити більше уваги.

    Учителі початкових класів Давидчук Т.Ф.,Ковтун І.А., Тимошик Ю.М. провели педагогічні гостини у форматі уроку-пазла «Дитинства світ» з теми «Нести у портфелику радість».

    На початку уроку запрошені на показовий урок педагоги поставили позначки на «Шкалі настрою»  та отримали повітряні кульки. Виконуючи настанови Ковтун Ірини Анатоліївни, колеги  повернулись обличчям один до одного, посміхнулись та обмінялись приємними словами . Взявши   повітряну кульку, записали на ній слова, які прозвучали. Колекцією теплих слів учасники гостин створили атмосферу тепла і затишку. Щоб дізнатися про кого піде мова на уроці, учителі розглянули неповний сенкан та визначити ключове слово. А виконуючи вправу «Криголам», серйозні педагоги пригадали свої дитячі роки, складаючи характеристику на кожну літеру слова «ДРУГ».  Наступним етапом заняття було дослідження за змістом оповідання Лесі Антонової «Незвичайне лікування». Учасники педагогічних гостин виконали такі вправи: «Портфелик добрих справ», «Павутинка дружби», «Мікрофон».



   Наступну активність «Кошик ідей» провела Тимошик Юлія Миколаївна. Колеги обирали із кошика один із фруктів, клали його до портфелика та пояснювали, яка від нього користь для організму людини. Працюючи за методикою «Ромашка Блума», учасники відповідали на запитання, що заховалися на пелюстках квітки. Наступною була вправа з цеглинками LEGO- вежа «Мої права». Вправа «Я хочу – я можу» змусила кожного задуматись про свої бажання та можливості.








   Руханка «В здоровому тілі – здоровий дух» дала можливість учасникам заходу перезавантажитись та продовжити роботу, сповненими сил та енергії.
   Виконавши вправу  «Заплутаний клубочок», педагоги дізнались, що наступним етапом роботи буде виготовлення подарунка для героя оповідання, Данилка.  Та спочатку Давидчук Тетяна Федотівна попросила присутніх поміркувати у групах і записати, які почуття та емоції подарунок має викликати у того, хто його отримує. Об’єднані у групи, колеги приступили до створення подарунку, використовуючи такі техніки: аплікація з природного матеріалу, комбінована аплікація, ошибана. Свої роботи вчителі презентували за поданим алгоритмом. Враження про урок-пазл та своє захоплення колеги висловили у форматі вправи «Незакінчене речення».

 




   Творча методична мандрівка стала майданчиком відкритих переглядів цікавих заходів освітян ліцею, а педагоги були налаштовані на творче вираження професіоналізму та презентацію власного досвіду. Проведені заходи продемонстрували, що учителі володіють справжніми секретами успішності, адже кожен наш педагог – це майстер, у якого свій стиль, свої методи і прийоми, що напрацьовуються упродовж усієї педагогічної діяльності.
    Тож, хочеться побажати педагогам ліцею, щоб галерея перемог з кожним роком ставала яскравішою і постійно поповнювалась новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – сучасними методами й прийомами, інноваціями й інтеракціями, що, в свою чергу, сприятиме успішній реалізації науково-методичних надбань та модернізації освітнього процесу в закладі.

Немає коментарів:

Дописати коментар