Нова українська школа (НУШ)

            Шкільний клас, як освітній простір в НУШ відіграє роль не лише місця де діти перебувають під час уроку, він приймає участь і допомагає в процесі навчальної діяльності дітей та у роботі вчителя.

Наповнення та оформлення освітнього простору в НУШ – це творчий і креативний процес, основним завданням навчальних засобів, дидактичних матеріалів та обладнання є зацікавити дітей до навчання, сприяти розвитку інтелектуальних, творчих і пізнавальних здібностей, формування самостійного, допитливого і цілеспрямованого покоління.

Навчальні осередки





Цікаві уроки в НУШ

Старт нової української школи впроваджує нові підходи та стандарти, але наша школа давно вже за ними працює. Так учні 1-их класів з великою цікавістю виконують завдання на уроках математики з цеглинками LEGO, а також з різними музичними інструментами на уроках мистецтва. Ці та інші ігрові підходи дозволяють легко та творчо навчатися!



Підготовка до школи: що повинен знати і вміти майбутній першокласник?

Підготовка до школи — важливий та відповідальний період у житті дитини. Зрозуміло, що в батьків виникають багато питань, з цим пов'язаних. Найпоширеніше з них — як зрозуміти, що дитина готова до школи? Сьогодні ми допоможемо знайти на нього відповідь.

Існує список того, що має знати дитина, яка йде до першого класу:

  • Знати та називати своє ім’я, прізвище, по батькові, домашню адресу, номери телефонів, імена обох батьків.
  • Назви тварин і звірів.
  • Назви розповсюджених квітів, рослин, дерев.
  • Назви видів спорту.
  • Назви професій.
  • Назви предметів побуту.
  • Назви місяців, пори року, їх послідовність.
  • Базові правила дорожнього руху.
  • Знати поняття «ліворуч», «праворуч».
  • Знати та називати голосні й приголосні букви.
  • Вміти рахувати до 10.
  • Виконувати математичний обрахунок в межах 10.
  • Читати короткі речення.
  • Вміти робити опис малюнку. Переказувати.
  • Вміти користуватися ручкою, ножицями, розфарбовувати олівцями.

Чи можливо батькам самостійно зрозуміти, наскільки готова їхня дитина до школи? Так! Для цього потрібно поспілкуватися з дитиною та поставити їй певні питання. Ці питання ліпше ставити не одночасно, у неформальній атмосфері. Якщо ви бачите, що дитині важко відповісти — підбадьорте її, дайте підказку. Пропонуємо кілька завдань:


ЗАВДАННЯ 1. БЕСІДА НА ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЮ ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ.

Список питань:

1.     Назви свої прізвище, ім’я, по батькові.

2.     Назви прізвище, ім’я, по батькові тата, мами.

3.     Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш — чоловіком чи жінкою?

4.     У тебе є брат, сестра? Хто з вас старший?

5.     Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки?

6.     Зараз ранок чи вечір (день або ранок, ніч)?

7.     Коли ти снідаєш — ввечері чи вранці? Коли ти обідаєш — вранці чи вдень?

8.     Що буває раніше — обід чи вечеря?

9.     Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.

10.                       Ким працює твій тато, твоя мама?

11.                       Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка (сукня, олівець) ?

12.                       Яка зараз пора року — зима, весна, літо або осінь? Чому ти так вважаєш?

13.                       Коли можна кататися на санках — взимку чи влітку?

14.                       Чому сніг буває взимку, а не влітку?

15.                       ‍Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок?

16.                       Що робить листоноша, лікар, вчитель?

17.                       Ти хочеш піти до школи?

18.                       Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха?

19.                       Яких тварин і птахів ти знаєш? 

20.                       Хто більший — корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап — у півня чи в собаки?

21.                       Що більше — 8 чи 5, 7 чи 3? Порахуй від 3 до 6, від 9 до 2.

22.                       Що потрібно зробити, якщо ненавмисно зламаєш чужу річ?

Оцінка відповідей

За правильні відповіді на всі питання дитина отримує по 1 балу (за винятком контрольних). За правильні, але неповні відповіді дитина отримує 0,5 бала.

До контрольних завдань належать питання 5, 8, 15, 22. Вони оцінюються так:

  • № 5: дитина може сказати, скільки їй років — 1 бал, називає рік з урахуванням місяців — 3 бали.
  • № 8: за повну домашню адресу з назвою міста — 2 бали, неповну — 1 бал.
  • № 15: за кожне правильно зазначене застосування шкільної атрибутики — 1 бал.
  • № 22: за правильну відповідь — 2 бали.
  • № 16 — оцінюється спільно з № 15 та № 22. Якщо в № 15 дитина набрала 3 бали та в № 16 дала позитивну відповідь, то вважається, що у неї позитивна мотивація до навчання в школі.

Оцінка результатів:

  • 24-29 балів — дитина повністю зріла та готова до школи;
  • 20-24 — дитина середньо-зріла;
  • 15-20 — низький рівень психосоціальної зрілості.

ЗАВДАННЯ 2. ЗНАЙТИ ВІДМІННОСТІ.

Приготуйте два однакових малюнки, які відрізняються один від одного 5 -10 деталями. Дитині слід розглянути малюнки протягом 1-2 хвилини, а потім розповісти, які відмінності вона знайшла.

ЗАВДАННЯ 3. ТЕСТ НА СЛУХОВУ ПАМ’ЯТЬ.

Підготуйте список із 10 слів, які дитина добре знає і які не пов’язані за змістом. Попросіть дитину послухати слова, які ви прочитаєте, а потім повторити ті, які вона запам’ятала.

Коли дитина не зможе повторити певний перелік слів, зачитайте їй таку саму кількість слів, але інших (для цього слід підготувати інший список слів). Якщо за другим разом дитина не впоралася з цим словесним рядом, то перейдіть до наступного доти, доки дитина не зможе відтворити задану кількість слів.

Дитина 5-6 років правильно відтворює ряд із 5-6 слів.

ЗАВДАННЯ 4. УЗАГАЛЬНЕННЯ.

Попросіть дитину назвати предмети й поняття одним словом:

  • шарф, шуба, шапка — це…
  • крісло, ліжко, стіл — це…
  • каструля, блюдце, тарілка — це…
  • кросівки, чоботи, босоніжки — це…
  • літак, потяг, автомобіль — це…
  • капуста, буряк, картопля — це…
  • кухар, перукар, продавець — це…
  • зошит, олівець, портфель — це…
  • клен, дуб, береза — це…


ЗАВДАННЯ 5. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА МАЛЮНКАМИ.

Підготуйте 4-5 малюнків, об’єднаних одним сюжетом (на кшталт коміксів), розріжте їх. Малюнки перемішуються між собою і дитині дається завдання скласти історію спочатку і до кінця. Слідкуйте, щоб дитина розкладала картинки зліва направо, послідовно в рядок.

Високий рівень виконання завдання: дитина правильно розклала малюнки, змогла скласти за ними розповідь, використовуючи складні речення.

На цьому тестування закінчене. Якщо ви бачите, що з деякими завданнями дитині було складно впоратися — їй потрібна додаткова підготовка до школи.

ЯКОЮ МАЄ БУТИ ПІДГОТОВКА ДО ШКОЛИ?

Звісно, з одного боку здається, що читати писати й рахувати — це всі уміння, які потрібні дитині перед школою. Але насправді підготовка дитини має бути комплексною. Що це значить? Обов’язковими в підготовці повинні бути: розвиток мовлення (збагатить словниковий запас дитини), розвиток моторики (підготує руку малюка до письма) та соціалізація.

Часто батьки не розуміють, навіщо дитину потрібно вчити писати, читати та рахувати в садочку, адже всьому цьому її навчать у школі. Мало хто знає, що базова шкільна програма зорієнтована на середній рівень знань, а в першому класі діти та їхні можливості й здібності дуже різні. Тому дошкільна підготовка потрібна, щоб всі діти змогли опанувати програму та вкладались у заданий темп шкільного навчання.

 

Більше інформації. Читати тут: https://4mama.ua/uk/kids/education/6939-pidgotovka-do-shkoli-shto-povinen-znati-maybutniy-pershoklasnik

 

https://tvoymalysh.com.ua/uk/children/child-psychology/3391-yak-viznachiti-gotovnist-ditini-do-shkoli-rozpovidaye-shkilniy-psiholog.html


Батькам про Нову українську школу

 Про оцінювання в Новій українській школі

Вже незабаром перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.

Компетентнісне навчання вимагає нових підходів до оцінювання. Щоб оцінити результати дитини в досягненні вище перерахованих вмінь і навичок, категорично не підходять ні бальна система, ні вже знайомі в початковій школі “добре”, “молодець”, “старайся”.

Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів? Детальніше читати тут... 

http://nus.org.ua/articles/yak-po-novomu-otsinyuvatymut-uchniv-pershyh-klasiv/


Десять кроків до письма

Крок 1
Учимо дитину правильно сидіти

Ще до того, як дитина почне оволодівати навичками письма, необхідно привчити її правильно сидіти. Неправильна поза не лише нашкодить зору і поставі дитини, а й перешкоджатиме формуванню у неї правильних рухів, необхідних для письма. Тож не сподівайтеся, що дитина, сидячи у неправильній позі за столом, швидко навчиться писати. Виправити ж неправильну позу, коли малюк вже звикне до неї, не просто важко, а практично неможливо.

Тому необхідно одразу ж привчати дошкільника дотримуватися таких нескладних правил:

·        сидіти прямо

·        спиратися на спинку стільця

·        не спиратися грудьми на стіл

·        ноги тримати прямо, з упором на підлогу або підставку (якщо стілець занадто високий)

·        тулуб і голову тримати рівно

·        обидві руки — на столі, при цьому лікті виступають за край столу

·        світло при роботі падає зліва (у шульг — справа).

Крок 2
Учимо дитину правильно розміщувати зошит і тримати ручку (олівець)

Від розміщування зошита на столі та уміння правильно тримати ручку чи олівець залежить не лише почерк, а й постава дитини. Тому допоки цей етап не буде твердо засвоєний, не варто переходити до наступного.

Зауважте!

Праворукі й ліворукі діти мають по­різному розміщувати зошит на столі і тримати ручку (олівець).

Якщо обирати ручку (олівець) для навчання, то відайте перевагу тригранному корпусу — так дитячі пальчики менше стомлюватимуться.

Для праворукої дитини:

·        зошит слід трохи нахилити вправо, щоб його нижній лівий край був на рівні середини грудей. Таке положення зошита дасть змогу вільніше пересувати руку вздовж рядка

·        зошит спочатку потрібно підтримувати лівою рукою знизу, а коли сторінку буде майже заповнено — зверху

·        ручку слід класти на лівий бік середнього пальця. Вказівним пальцем потрібно притримувати ручку згори, великим — з лівого боку. Усі три пальці мають бути злегка зігнуті. Вказівний палець не повинен прогинатися. Рука під час письма має спиратися на верхній суглоб загнутого всередину мізинця. Вказівний палець слід тримати на відстані 2 см від кінчика стержня.

Для ліворукої дитини:

·        зошит слід розмістити ближче до лівої руки і трохи нахилити вправо

·        ручку потрібно брати трохи вище — на відстані 3–4 см від кінчика стержня. Вказівний палець потрібно практично не прогинати. Ручку слід класти плоскіше вздовж великого пальця. Кута між ручкою і кистю практично не повинно бути.

Крок 3
Учимо дитину малювати прямі лінії

У 5–6 років, коли починається підготовка до письма, у дітей ще не сформовані поняття «вгору»–«вниз», «праворуч»–«ліворуч», «посередині». Зчаста, навіть прийшовши до першого класу, діти не розуміють, що має на увазі вчитель, кажучи, наприклад: «Заокруглюємо донизу і вліво».

Тож спочатку дитина має освоїти поняття «вгору»/«вниз», «праворуч»/«ліворуч», «посередині» у грі, без графічних рухів.

\\Fileserver\издательский_дом\1_Напрями\_Освіта\_ВОСПИТАТЕЛЬ\2012\№ 3_2012\5_На верстку\Безруких_Рис\3.jpgВиготовте ігрове поле. Візьміть фішки або ґудзики і запропонуйте дитині розставляти та пересувати їх за вашою вказівкою.

Коли дитина зрозуміє, чого від неї хочуть, запропонуйте їй з’єднати точки за стрілочками у заданому напрямку: «вгору», «вниз», «вправо», «вліво».

Необхідно домагатися, щоб рух починався і закінчувався у заданій точці.

Дошкільник має навчитися розрізняти, розуміти і відчувати, що його рука може вільно рухатися у різних напрямках.

Крок 4
Учимо дитину малювати паралельні лінії

Непаралельність штрихів — найчастіше порушення почерку. До того ж зазвичай діти не розуміють, чому вони пишуть негарно, а дорослі не можуть їм цього пояснити. Домагатися паралельності за допомогою трафаретів і косих лінійок безглуздо, бо коли дитина перейде до роботи на аркуші без розлініювання, потрібно буде освоювати навичку наново. Ліпше відпрацювати її на дописьмовому етапі.

Для цього поясніть дитині, що таке паралельні лінії. Найпростіше визначення — рівні лінії на однаковій відстані одна від одної.

Поясніть і покажіть, що всі вертикальні і навскісні штрихи потрібно писати тільки зверху вниз, а горизонтальні — тільки зліва направо.

Найефективніший спосіб тренування — штрихування.

Увага! Для роботи обирайте невеликі малюнки, щоб штрихові лінії не були занадто довгими. Важливо не багато штрихувати, а робити все правильно.

Крок 5
Учимо дитину малювати півовали

Півовали — складова частина як друкованих, так і письмових букв. Малювати ці елементи дитині досить складно, оскільки потрібно враховувати:

·        орієнтування у просторі

·        співвідношення висоти і ширини.

При виконанні таких фігур необхідно звертати увагу на положення руки: кисть має спиратися лише на мізинець.

Крок 6
Учимо дитину малювати круги та овали

Щоб круг або овал не перетворювалися на карлючки, необхідно витримати чітку траєкторію руху, що для дитини 6–7 років досить складно.

Тож для тренування навички корисно «розкручувати» і «закручувати» спіралі.

Щоб побачити і чітко зрозуміти, чим відрізняються круг і овал, корисно малювати ці фігури поруч і порівнювати.

Крок 7
Учимо дитину малювати зиґзаґи та прямі

Нерідко дитина непогано оволодіває написанням окремих букв, але при спробі написати слово перші декілька букв зазвичай правильні, а от наступні стають меншими, змінюється нахил, пропорції. Це відбувається через те, що дитина не вміє вільно рухати руку вздовж рядка, напружує її, жорстко спирається на мізинець або на всю руку.

Щоб цього не сталося, треба на попередньому етапі навчити дитину вільно рухати руку вздовж рядка. Для цього варто обирати великі графічні елементи: «хвилі», «хмари», «дороги з гірками». Спочатку запропонуйте дитині «проїхати широкою дорогою», потім — «вузькою стежиною».

Потрібно розпочинати з пунктирних ліній, а коли вони почнуть виходити, можна вчити дитину виконувати суцільні лінії, не відриваючи руки.

Крок 8
Учимо дитину розрізняти та писати елементи друкованих букв

Ознайомлення дитини з алфавітом поєднуйте з аналізом елементів букв та їхніх з’єднань, конструюванням букв із сірників або з інших матеріалів.

На цьому етапі дитині необхідно зрозуміти, що таке робочий рядок, його нижня і верхня межа, серединна лінія. Написати навіть найпростіші і добре відпрацьовані елементи друкованих букв у робочому рядку — нове й досить не просте завдання для 6–7­річної дитини.

Під час цієї роботи діти усвідомлюють, що «палички» і «кружечки», які вони пишуть, — це елементи букв. Оволодівши конструюванням друкованих букв, засвоївши спосіб їх розміщення у рядку, дитина легко вчиться робити те саме і з письмовими буквами.

Крок 9
Учимо дитину писати друковані букви

Коли восьмий крок засвоєно, дитині нескладно навчитися писати друковані букви у рядку.

Щоб закріпити зоровий образ букви і уникнути механічного копіювання, корисно виконувати завдання типу «допиши букву». Точки початку руху і стрілки допомагають сформувати правильну траєкторію рухів при письмі.

Крім того, при виконанні таких завдань:

·        закріплюється зоровий образ букви

·        удосконалюється система рухової координації

·        відпрацьовується уміння чітко виконувати інструкцію, визначати послідовність дій.

Крок 10
Учимо дитину писати елементи письмових букв

Фактично, дев’ятий крок завершує дошкільний етап підготовки до письма. Наступний, десятий крок, варто починати опановувати тільки у школі. Його побудовано так само, як і попередні: на основі усвідомленого виконання графічних рухів, подальшого вдосконалення зорово­просторового сприйняття, зорово­моторної координації, здатності до аналізу і синтезу, довільної регуляції уваги і організації діяльності.

Огляд концепції Нової української школи

Немає коментарів:

Дописати коментар