Відомий письменник Януш Вишневский, автор світового бестселера «Самотність в мережі», сказав: «В Інтернеті все на відстані витягнутої руки. Треба тільки знати, як витягнути руку».
У другий вівторок лютого у світі відзначається День безпечного Інтернету. Цього року подія припадає на 7 лютого.
На нашу думку цей день є гарним приводом для обговорення потенційних загроз від онлайн-ресурсів, соціальних мереж, торгових майданчиків у мережі
Насамперед до заходів долучились вчителі інформатики. Так, Корнійчук І.В. для учнів 2-А класу провела web-квест «Безпечний Інтернет». Учасники мали змогу дізнатися багато цікавих фактів про всесвітню мережу, складали онлайн-пазли та виконували інтерактивні завдання.
Для учнів 5-А та 5-Б класів Іванною Віталіївною було організовано виховний захід «Безпека в Інтернеті» про правильне користування мережею, можливі ризики, різноманітні антивірусні й антишпигунські програми. Це сприяло формуванню обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах, про шляхи їх подолання, а також відповідальному використанню онлайн-технологій.
Учні 3-х класів разом із вчителем інформатики Олійник А.В. переглянули онлайн мультфільм "Правила безпечної поведінки дітей в Інтернеті. Корисні поради", дізнались більше про інтернет-культуру, пригадали правила інтернет-спілкування та дали обіцянки їх дотримуватись. Після перегляду мультфільму діти відповідали на питання та виконали інтерактивну вправу, розподіляючи правила користування контентом на категорії: безпечно і небезпечно.
Учні 4-х класів разом з Аллою Володимирівною склали пам'ятку "Правила безпеки в Інтернеті", пригадали, які браузери допомагають подорожувати мережею. Також діти склали вислови, розташувавши числа, подані на хмаринках, у порядку зростання та спадання (Дбай про безпеку в Інтернеті; Інтернет - глобальна мережа).
На уроці інформатики учні 5-х класів (вчитель Олійник А.В.) складали хмарину слів до слова "Інтернет" з використанням сервісу WordArt. Ліцеїсти перевірили рівень своєї відповідальності в онлайн-просторі, виконавши тест "Безпечний Інтернет", а також склали павутинку із правил, обговорили стенд "Дистанційне навчання".
Учні 8-х, 10-х та 11-х класів під час онлайн-уроків спільно з вчителем Олійник А.В. усно створили "Правила розумного користувача Інтернету" та склали пам'ятку на спільній презентації, використавши опорні слова: пам'ятай про..., піклуйся про..., ніколи не..., думай про... Також під час дискусії з'ясували, що користі від Інтернету більше, ніж шкоди.
Класні керівники Костопільського ліцею №2 та їх вихованці піднімали гострі питання захисту неповнолітніх в Інтернеті, персональної відповідальності за публікації, потенціалу штучного інтелекту у справі очищення Інтернету від шкідливого контенту, активно долучившись до заходів до Дня безпечного Інтернету.
Щоб дізнатись про те, як в мережі можна знайти необхідну інформацію, не нашкодивши ґаджетам, успішно навчатися онлайн, захиститись від спаму, вберегти свої паролі в таємниці та ще багато корисної інформації першокласники (кл.керівник Перебенесюк Н.С.) пограли в гру «Так чи ні?» «Що можна робити в Інтернеті?», та пройшли онлайн-вікторину. А на завершення отримали за допомогою месенджера Viber «Правила безпеки в Інтернеті для дітей», які вони запам’ятали і будуть дотримуватись.
Учні 3-А класу (кл.кер. Козьмін А.В.) під час уроку-гри «Як не втрапити в халепу в інтернеті?» поринули у цікаву пригоду з вигаданим героєм Гугликом. Третьокласників захопила гра «Так чи ні?», флеш-картки з моделями ситуацій, вікторина, вправа «Щит захисту». На уроці літературного читання діти складали казку, у якій улюблені казкові герої переносились у віртуальний простір, потрапляли в різні пригоди та шукали вихід із ситуацій. А на українській мові виконали каліграфічну хвилинку, зміст якої був пов’язаний з безпекою в Інтернеті. На уроці ЯДС під час дослідження «Мій віртуальний друг» діти переконались, що дружити з реальною людиною краще, цікавіше та безпечніше, ніж з віртуальною.
У 3-Б класі була реалізована низка заходів у форматі інтегрованого Дня безпечного Інтернету. На занятті з української мови діти відгадували загадки і записували каліграфічні хвилинки про мережу. На уроці читання вихованці Тимошик Ю.М. складали казки, в яких головні герої потрапляли в різні ситуації під час онлайн-ігор та презентували їх в кріслі автора. На уроці математики мандрували станціями безпеки у всесвітній павутині, розв'язуючи задачі. На завершення дня третьокласники створили пам'ятку правильного спілкування в Інтернеті і зробили селфі.
Учні 5-А класу (кл.керівник Бочкарьова О.В.) виконали завдання квесту «Безпечний інтернет», пригадавши основні загрози, що містить цифровий простір, та правила безпечного користування світовою павутиною. Також п’ятикласники створили інформаційний колаж із своїх малюнків.
Щоб проаналізувати наскільки добре учні сьомих класів (кл. керівники Киріша І.П., Курганова О.В.) володіють навичками безпечної роботи в мережі, вони пройшли онлайн-квест "Безпечний інтернет". Ліцеїсти виконали шість інтерактивних завдань:
-відгадали 10 слів, пов'язаних з комп'ютером;
- навчились коректно та безпечно представлятися на сайті знайомств;
- виконали завдання "Пароль за 120 секунд", дізнались що таке двоетапна перевірка;
- повторили правила роботи за комп'ютером;
- поєднували лого з програмою;
- відгадали ребуси.
З метою поглиблення розуміння учнями небезпек, що чекають на кожного, хто мандрує мережею Інтернет, у 8-А класі (кл. керівник Пшенко Л.В.) проведено інтелектуальну гру "Морський бій "Безпечний Інтернет".
Вихованці 8- Б класу (кл.керівник Ковальчук О.М.) мали можливіть пограти в онлайн - гру "Вижити в Інтернеті - місія (не) здійсненна", обравши власного персонажа: користувача, блогера або журналіста. Для кожного були свої вимоги, свої перешкоди і свої правильні і неправильні відповіді. Гравець опинявся у ситуації, наближеній до реальності, та мав передбачити наслідки своїх дій. Враженнями від гри поділився учень цього класу Власюк Роман: "В цілому вона мені дуже сподобалась, багато правдивих ситуацій, на відміну від інших ігор, і всі історії можуть відбутися з нами в житті. Я вважаю, що ця гра про безпеку в інтернеті, про відповідальність за порушення чиєїсь безпеки в мережі, наприклад, різноманітні наклепи. Вона навчила мене не лише як захистити себе, а і як не зробити поганого іншим, не порушити закони та не втратити свою репутацію через якісь витівки.». Наприкінці заняття діти пройшли тестування "Безпечно - небезпечно"
Упродовж години спілкування "Безпечний Інтернет" учні 9-А класу на чолі з класним керівником Ушаковою О.Ю. ознайомились з правилами інтернет-безпеки та інтернет-етики. Після перегляду відео "Основні правила безпечної роботи в Інтернеті" діти спробували дослідити позитивні та негативні наслідки для користувача, сформулювали та засвоїли правила безпечної роботи в мережі.
Учні 10-Б класу (кл. керівник Кедрук С.М.) виконали тест стосовно безпечного використання Інтернету, який допоміг зрозуміти, чи звикли вони звертати увагу на власну безпеку в мережі і чи піклуються про неї.
Для одинадцятикласників кл. керівником Середою Ю.М. був проведений урок на тему «Інтимні селфі в Інтернеті — жарт чи небезпечний ризик?»
Для сучасних дітей та підлітків мережа Інтернет — це не просто віртуальна реальність, а повноцінна частина їхнього життя, де вони навчаються, спілкуються, вибудовують стосунки та відчувають себе частиною спільноти. Проте, саме Інтернет все частіше стає джерелом сучасної небезпеки для дітей, наслідки якої не обмежуються втратою грошей чи особистих паролів у соціальних мережах, а можуть коштувати дитині здоров’я та майбутнього.
Під час онлайн-уроку учні опрацювали презентацію, переглянули відео та мали змогу ознайомитися з поняттями «секстинг» та «онлайн-грумінг». Підлітки шукали відповіді на питання: «У чому переваги та недоліки знайомства через Інтернет? Чи варто спілкуватися в мережі з незнайомими людьми? Як захистити себе?» Діти мають знати про ризики і наслідки, які можуть спричинити ці, на перший погляд, дурниці і жарти!
Цікавою та корисною була зустріч шестикласників зі старшим лейтенантом СЮП ПП Рівненського РУП Білерою О.Ю. Представниця ювенальної превенції розповіла учням про алгоритм дій у випадку виявлення ознак шахрайства в мережі, відповідальність за кібербулінг, правила безпеки при спілкуванні в соцмережах. Розповідь Оксани Юріївни викликала жваве обговорення та перейшла у продуктивний діалог, адже ліцеїсти ставили багато питань. Тож, разом до безпечного інтернету!
Немає коментарів:
Дописати коментар