субота, 12 грудня 2020 р.

Попереджений – значить захищений

   Цьогоріч тиждень права є необов’язковим, проте з метою висвітлення питання міжнародно-правових стандартів у сфері захисту прав людини, поняття сутності прав дитини, основних механізмів їх захисту, у закладі пройшли заходи, які об’єднали акцію «16 днів проти насильства» та День проголошення Загальної декларації прав людини.
   На початку тижня учнями 7-Б класу було випущено стінну газету «Не стань жертвою булінгу» та інформаційний вісник «Наше право бути захищеними від насильства».

        А лідерами учнівського самоврядування підготувлено акцію «Паркан відвертості: я хотів би сказати…», під час якої кожен учень школи міг висловити свої приховані думки та невирішені проблеми у формі «висловлювання на паркані». Учні 5-Б класу зустрілися з Незгодою О.В., старшим інспектором з ювенальної превенції Костопільського ВПГУНП та обговорили питання щодо відповідальності дітей за вчинення кримінальних злочинів і проступків, булінгу та насильства в будь-яких його проявах, адміністративну відповідальність підлітків.




    Учні 7-х класів мали змогу поспілкуватися з Наулік Л.І., головним спеціалістом сектору бездоглядності та соціального захисту дітей ССД на тему «Запобігання дискримінації та насильства в школі та дома». 

        Педагогом-організатором Кальчук Н.В. проведено анкетування «Насильство та його прояви в учнівському середовищі» для учнів 5-8 класів та тестування «Чи знаю я свої права» для учнів 5-6 класів. В результаті проведеної роботи вияснилося, що у закладі присутнє моральне насильство серед школярів, але в незначній кількості. Здобувачі освіти знають куди звернутися за допомогою у разі потреби. Для покращення стосунків у школі учні обрали відповідь «взаємне позитивне ставлення один до одного» та «більше влаштовувати поїздок з класом». Радує й те, що є відповідь «нічого не потрібно змінювати». 
         У день проголошення Загальної декларації прав людини (10 грудня) на коридорі школи діяла Правова кіномережа з перегляду відеороликів «Знай свої права, дитино!», «Великі права маленької людини». Бібліотекарем Токар А.В. підготовлено тематичну виставку «Ти людина, значить маєш права» на якій представлені правознавчі видання з фонду бібліотеки. 
    Упродовж Тижня права у всіх класах пройшов урок «Права людини». Під час загальношкільного уроку права, учні 6-А класу (класний керівник Пшенко Л.В.) пригадали не лише права людини, а ще й свої обов’язки. Акцентовано увагу на застосуванні насильства по відношенню до іншої людини та розв’язано безліч актуальних задач. В результаті проведеного уроку шестикласники дійшли висновку, що абсолютно справедливим є вислів єврейського мудреця Гіллеля «Не роби іншому того, чого не бажаєш собі». 

    Учні 4-А класу (класний керівник Козак Ж.В.) виготовили міні-книжечку з дослідженням ознак булінгу, вклеївши її у щоденники та створивши плакат «Стоп булінг!» та газети «Ми чекаємо Св. Миколая» 


    Учні 7-Б класу (класний керівник Фесюк Н.Є.) переглянули відеоролик «Конвенцію про права дитини» та обговорили питання насильства в шкільному середовищі.



    Учні 3-А класу (класний керівник Перебенесюк Н.С.) взяли участь в проєкті-грі «Твої права, твої обов’язки». Граючись, діти вчились робити висновки і розуміти те, що вони, як і дорослі, мають не лише права, але й обов’язки, які потрібно виконувати. 

    Учні 8-А класу (класний керівник Олійник А.В.) переглянули відеоролик «Розкажи дорослому, якому ти довіряєш» щодо попередження сексуального насильства, обговорили буклет «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» та склали хмарину слів для символу боротьби із насильством - квітку толерантності.


     Вікторина «А чи готовий ти сьогодні робити зміни?» у 7-А класі (класний керівник Ушакова О.Ю.) розпочалася з цікавих запитань від Феміди у «Світі персонажів». Для формування навичок відповідальності завданням для учнів було скласти загальну пам’ятку «Як захистити себе від булінгу», розшифровуючи слово та розгадуючи кросворд. Крім того, семикласники переглянули відео «Права та обов’язки», склали правила поведінки у класі і на перерві та завершили урок завданням «Послання собі»: «Я в минулому», «Я сьогодні», «Я через півроку». 



    Щоб розширити правові знання учнів 6-Б класу Оксана Михайлівна Ковальчук підготувала інтерактивну вправу на платформі Learning Apps, де учні перебуваючи на самоізоляції розгадували кросворд «Права дитини».



     Учні 9-Б класу (класний керівник Козачок Л.В.) обговорили свої права та обов’язки і вдосконалили правила поведінки учнів у класі.


    Учні 1-Б класу із допомогою класного керівника Тимошик Ю.М. склали правила поведінки школярів під час уроків та перерв в рамках усного журналу «Права дитини».

    А учні 1-А класу (класний керівник Козьмін А.В.) обговорили правила класу, створивши лепбук та пам’ятку-розкладку «Мої права та обов’язки», яку помістили у щоденник спілкувань. Крім того, першокласники випустили інформаційний бюлетень «Батькам про права дитини». 



      Наскрізний процес правового виховання прослідковувався і на уроках. Так, під час уроку правознавства учні 9-Б класу опрацьовували статті Конституції України (розділ ІІ), а саме права, свободи та обов’язки, якими володіє кожен громадянин нашої держави. 

    На уроці української мови у 7-Б класі Наталія Євгенівна Фесюк запропонувала пограти в гру «Впіймай слово», під час якої учні виписували активні та пасивні дієприкметники, переглядаючи мультфільм про права дитини


    Урок української мови у 2-Б класі (вчитель Ковтун І.А.) розпочався дискусією «Наші думки» з використанням графічного організатора, під час якої учні пригадали та обговорили правила поведінки у школі, права і обов’язки учнів (фото). 


    На уроці історії (вчитель Ушакова О.Ю.) десятикласники при вивченні теми «Українська революція» за допомогою методу «Прес» визначали причини утисків прав українців та розгортання державотворчих процесів на українських теренах.  

    А учні 1 класу на уроці читання інсценізували казку «Лисичка та Журавель» на новий лад. (вчитель Тимошик Ю.М.) Пригадали українські казки та перебудували кінцівки, щоб уникнути булінгу.  
    

    На уроці української мови учні 2-А класу (вчитель Давидчук Т.Ф.), вивчаючи тему “Пишу з великої букви …», досліджували статті Конституції України про право кожної дитини. Працюючи в групах, другокласники виконали інтерактивну вправу «Розв’яжи торбинку» на розв’язування проблемних ситуацій та висловили думку «Для чого потрібні правила для учнів?» 



    Учні 4-Б класу упродовж уроку «Я у світі» (вчитель Єрмак Г.П.) працювали над прислів’ями, використовуючи інтерактивну вправу «Незакінчене речення» та доповнили учнівський куточок Правилами класу. 

    Учні 2-А класу (Давидчук Т.Ф.)  впродовж дня досліджували свою поведінку та поведінку інших дітей під час перерв. А під кінець дня склали пам’ятку у вигляді квіточки з різнокольоровими пелюстками "Як вирішувати суперечки".
   
    На завершення Тижня права стала справжнім сюрпризом створена соціальна реклама "Зупинимо булінг разом» від учнівського самоврядування під керівництвом педагога-організатора Кальчук Н.В., головними героями якої стали учні 5-А класу з класним керівником Кирішою І.П. 


Немає коментарів:

Дописати коментар